lördag 22 augusti 2009

TRÄNINGSTÄVLING PÅ HÄRINGE

Idag var min nervösa mamma med på träningstävlingen på Häringe som Vallfari annordnade, själv följde jag med som hästskötare och Hampus var chafför.
Mamma skulle rida V5 i höger varv, varför hon valde höger varv fattar jag fortfarande inte med tanke på att han har så svårt för högergaloppen. Men, men det är mycket man inte förstår här i världen.

Mamma hade kommit till stallet tidigare än mig och Hampus så hon hade redan packat ihop alla saker som skulle med, så det var bara för oss att koppla på släpet på bilen, eller rättare sagt för Hampus att koppla på släpet.

Vi var lite oroliga med att få in Dagge i transporten men han gick raka vägen in, så duktig kille.
Var så skönt att det inte blev massa krångel.

Samlingen på Häringe var kl 12, men vi var tidiga så mamma fick starta först.
Framridningen gick bra och Dagge såg taggad ut, men han ville inte fatta högergalopp, en gång fick dom till det och ändå skulle hon ställa upp i höger varv.

Första start var kl 13.
Mamma var lite nervös när hon red in på banan. Det såg bra ut ända fram tills det var dax för galoppen, och som jag misstänkte blev det aldrig någon högergalopp, det blev vänstergalopp, lite tölt och även lite trav. Men är ändå stolt över mamma som försöker.

Hemresan gick bra, och även här var Dagge duktig på att gå in i släpet.

Väl i stallet när vi klara med allt gick vi upp och tittade på valparna, dom är ju så söta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar