lördag 15 augusti 2009

Idag på morgonen åkte jag och Hampus iväg till Strängnäs där det var bilrace, riktigt kul det där med bilar faktiskt. Härligt väder var det också, då kunde man passa på att sola lite.
Men båda var rätt så trötta eftersom vi hade varit iväg på bilrace under fredags kvällen/natten så det hade bara blivit några timmars sömn.

På kvällen var det grillfest i stallet, riktigt mysigt. Men det kunde ha varit lite bättre väder, blev riktigt kyligt under kvällen sen började det även regna. Så det blev tidigt för mig och Hampus.

Löshoppade Dagge på volten.
Nu har vi fått träbommar till volten, så vi använde dessa idag.
Dagge har lärt sig att han inte behöver hoppa om det är plastbommar, varför slösa på energi när man kan springa rakt igenom så bommarna flyger, (han är precis som Mulle i Min Häst tidningarna).
Men han blev riktigt förvånad när han kom och skulle springa rakt igenom hindret nu när det var tunga träbommar och inte dom gamla plastbommarna. Kändes nog en hel del.
Men sen hoppade han, såg riktigt fint ut. Duktig kille.

Tog hand om Katla och hennes föl (som jag aldrig kommer ihåg namnet på). Han är så nyfiken, undrade vad jag höll på med när jag höll på att borsta Katla. Han var i vägen hela tiden. Sen när det var hans tur att bli borstad tyckte han det var jätte skönt, han njöt verkligen. Han är så söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar