söndag 28 juni 2009

HÄLSADE PÅ SVALA UTE PÅ ORNÖ

Vilket härligt väder, solen skiner och det är varmt.

Var i stallet tidigt och pysslade om Dagge.
Vid 9 tiden kom min mamma Kerstin och min lillebror Rickard till stallet, vi skulle nämligen åka ut till Ornö och hälsa på min lilla bebis Svala, (hon är redan 2 år men hon kommer alltid vara min lilla bebis).

Kl 10:30 gick färjan från Dalarö ut till Ornö. Det var en riktigt härlig båttur.

Framme vid gården fick Susanne visa oss vilken hage hästarna stod i.
Det tog oss ett bra tag att titta hästarna, det var en riktigt stor hage. Vi hade gått igenom hela hagen men hittade inga hästar. Men när vi kom tillbaks till grinden stod dom där och undrade vad vi var för ena som kom i skogen.

Var riktigt kul att träffa Svala igen, var ett bra tag sen jag var och hälsade på henne sist.
Hon mådde riktigt bra. Pysslade om henne ordentligt och hon njöt verkligen. Massa kärlek till min lilla flicka.

Tog en fika med Susanne nere på deras brygga, så skönt i solen. Vill också bo sådär, helt underbart. Lite avis på Svala som bor där. Stora härliga hagar som dom kan sträcka ut i galopp på.

Kl 14 gick färjan tillbaks till Dalarö.
Alltid lika jobbigt att säga hej då till min lilla bebis.

På kvällen när det blivit svalare åkte jag ut till Dagge igen. Blev ingen ridtur utan han fick bli lite extra ompysslad istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar