söndag 2 juni 2013

JÄVLA MÖSS!

Vilket underbart väder!
Gabriel fick följa med till stallet idag :-) Han lekte med vatten och i den stora sandlådan (volten), det kunde verkligen inte bli bättre enligt honom.

Det är lugnt hos tjejerna, vilket glädjer mig.

Pysslade om Stunga, hon hade lite småsår som jag tvättade. Men det känns oundvikligt när man släpper ihop hästar.

Skulle prova täcken på lilla Stunga men det visade sig att mössen hade haft sin vintebostad i mitt skåp bland täckena. Hade fem täcken i skåpet och dom hade tuggat på vart enda ett av dessa, ggrrr. De hade också samlat ihop en massa hästgodis mm som låg väl gömt bland dessa. Är nu inte speciellt glad!
Samtidigt kan jag tycka att det var ganska gulligt, vilket jobb de måste ha haft.

Var på Berga Dagarna. Det är sig likt, och mycket minnen.
Gabriel tyckte grisarna var jätte roliga och försökte härma dess läten, haha.
Han tyckte kossorna var väldigt stora och lite läskiga men var väldigt nyfiken på kalvarna.
Var en ko som precis kalvat när vi kom in i ladugården. Stackars ko! Vilken publik hon hade haft och hade. Vilken stress för henne. Kunde man inte spärrat av den delen av ladugården? En annan vill ju inte ha halva Stockholms befolkning stirrande när man själv ska föda. Stackars djur!
Jag blev också påmind om varför jag blev vegetarian, det är tack vare grisarna på Berga. Det är otroligt fina djur, i mina ögon. Men att se dessa som är framavlade för att bara sluta på våra tallrikar får mig att må så illa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar