lördag 25 maj 2013

MAMMA TÄVLAR DAGGE

Mamma tävlade Dagge på Stadsberga Västergård i V5.
Hon är riktigt nöjd med sin insatts, och jag förstår henne.
Hon var super nervös innan, det märktes!


Dagge gick snällt in i släpet när vi skulle åka, vilket är väldigt positivt då det har varit ett litet problem tidigare. Han skötte sig bra på tävlingsplatsen och gjorde vad han skulle på banan. Tyckte bara att det var onödigt att bryta av till trav från tölt.
Mamma startade bland de första i hennes klass och när hon hade ridit packade vi ihop och åkte hem.
Även här var Dagge duktig vid lastningen.

Jag är så otroligt stolt över dig mamma! För mig var du dagens vinnare.

Hemma på gården arbetade jag Svala på volten, plockade även fram lite bommar och byggde upp ett litet hinder som hon flög över, min duktiga underbara häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar