lördag 9 februari 2013

Idag har jag varit en lycklig hästägare åt Svala i 5 år. Känns som det var igår jag köpte henne :-)

Hampus är på Kanarieöarna med jobbet. Så nu är jag hemma själv med allt. Tufft men det gäller verkligen att planera sin tid, då funkar allt :-)
Tyvärr är lillkillen dålig, så det blir inte mycket till sömn. Är som en zombie.

Svärmor var snäll och tog hand om Gabriel och Lucy så att jag kunde åka till stallet.
Plockade upp mamma på vägen.
Underbart väder. Tog en tur tillsammans med mamma och Dagge. Blev kort med intensive.
Red barbacka. Svala gick kanon, blev en hel del tölt och det släpper bara mer och mer. Det är jag som varit för försiktig, har varit så rädd att förstöra henne.

Har även fått en spark i ändan om att börja träna mer för instruktör. Tyvärr kommer det nog inte gå att transportera Dagge och Svala tillsammans då Dagge "kräks" på sin syster. Finns det något värre än syskonkärlek?
Kollar runt lite på transporter, så vi får se vad som händer.
Men hur som helst så står jag på kölistan till Peter Häggberg som håller lektioner på Jursta.
Sen har jag mailat till Fors gård ang lektion för Reynir Aðalsteinsson och Marie Carlsson, då kan man vara i deras ridhus :-) Men väntar fortfarande på svar.
Sen när detta "lapptäcke" försvinner är det dags för lektioner för Malin Schön igen :-)
Sen om allt går som planerat åker Svala till Johanna Elgholm igen i november för tillridning och visning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar