lördag 13 oktober 2012

Tog en härlig skrittur i geggan, så undebart härligt i solskenet tills jag fick möte. Då det även hördes lång väg innan vi möttes :-S
Mötte tre tjejer på storhäst varav en tjej blev helt hysterisk när jag kom skrittandes på Svala. Hon började gapa och skrika att jag skulle sluta tölta för hennes häst var livrädd för islandshästar.
Sa snällt men bestämt till denna tjej att denna gångart heter skritt, INTE TÖLT! Men det örat ville hon inte lyssna på. Hon gormade och tjöt att jag återigen skulle sluta tölta, varpå jag sa snällt men ännu mer bestämt (och nu var jag även väldigt irriterad) att detta var skritt.

Stackars häst! Tro fan att den blir rädd och flyger i luften när den har en helt hysterisk ryttare på ryggen som sitter och skriker hej vilt.
Svala blev riktigt spänd och började gå på tårna och undrade vad det var för idiot som satt där och gapade och skrek.

Snacka om rasism!
För det första visste jag inte att hästar såg skillnad på olika ponnyer.
För det andra, så är det samma djur vi älskar. Skit samma vad det är för ras. Smaken är som baken, delad. Tack och lov för det! Men tycker ändå att man kan bemöta varandra med respekt!
Och till dig "den skrikande ryttaren"! Ska man rida ut så kanske man ska kunna rida och veta vilka hästens gångarter är, eller!? Kan inte vara kul att ha en häst som man inte behärskar!
Du skrämde inte bara upp din egen, även min med ditt skrikande. Tack för den! Nu kanske min tjej blir "livrädd för storhästar"! (Detta tror jag då knappast, då rädslan enligt mig sitter hos ryttaren).

Blev så irriterad på denna person. Denna tur som började så bra, grrr!
Blev iallafall en lugn och skön skrittur. Svala skötte sig fint men tog ett tag att få henne avslappnad, hon var spänd som en fiolsträng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar